FK Bijatyki

Udostępnij

Sengoku 2

Po dosc milej przygodzie z czescia pierwsza Sengoku, postanowilem siegnac po druga czesc serii, by zobaczyc, co zmienilo sie od pierwowzoru. Historia Sengoku 2 na pewno wypada bladziej w porownaniu z czescia pierwsza. A oto jak ona sie przedstawia. Bardzo zly monarcha postanowil dla rozrywki skradac dusze zmarlych wojownikow wzbogacajac tym samym swoja armie truposzy. Jednak pewna wrozka majac wizje o nadejsciu tyrana i narodzinach wielkiego wojownika, postanowila uprzedzic fakty i sprowadzila z przyszlosci bohatera, czyli nas, do czasow poczatku panowania wladcy. I tak zaczyna sie nasza przygoda.

Pierwsza rzecza, jaka rzuca sie w oczy, jest z pewnoscia znacznie poprawiona grafika w stosunku do pierwszej czesci. Gra ukazala sie w 1993 roku, czyli dwa lata po premierze Sengoku. Grafika jest na pewno bardziej szczegolowa od poprzednika, co spokojnie mozna zauwazyc juz po samych bohaterach jak i przeciwnikach. Jesli chodzi natomiast o tla to pozostaja one wciaz na bardzo wysokim poziomie, a dzwiek i muzyka nie robia w sumie zadnej furory, ale tez nie gryza w ucho.

System walki ulegl rowniez pewnym modyfikacjom. Po pierwsze, nasz bohater nie musi sie juz bac o poobijane kostki i polamane nadgarstki. Przez cala nasza podroz bedzie towarzyszyc nam nasz ukochany miecz, a zdobywane podczas gry kule chowajace sie w latarniach i cialach przeciwnikow dawac nam beda jedynie udoskonalenia w postaci zaklec do miecza, takich jak zwiekszenie obrazen czy walace pioruny z nieba. Druga sprawa to to, ze dusze wielkich wojownikow beda teraz do naszej dyspozycji od samego poczatku gry, a w sklad nich wchodza: pies bojowy, ninja, oraz... tutaj zaskoczenie, Mr. Karate! Kazdy z nich posiada oczywiscie swoje wyjatkowe zdolnosci. Trzecia bardzo wazna sprawa to rozbudowany system sterowania. Od teraz do naszej dyspozycji mamy tniecie dlugie, tniecie krotkie, skok oraz przywolanie duszy wojownika. Do tego dochodza rowniez kombinacje klawiszy, dzieki ktorym mozemy rzucac czary czy blokowac. Dzieki takiemu systemowi znacznie wzrastaja nam mozliwosci taktyczne rozgrywki.

Akcja gry odbywac sie bedzie w 3 strefach czasowych, czyli starozytna Japonia, okres drugiej wojny swiatowej oraz lata 90 XX wieku. W kazdej z lokacji napotkamy standardowo bossa na koncu oraz jakiegos "utrapienca" w polowie planszy. Dla urozmaicenia nam rozgrywki beda rowniez przerywniki w postaci szarzy na koniu i scinaniu glow roznym nieszczesnikom. Jezeli chodzi o przeciwnikow to sa to w wiekszosci japonscy wojownicy, tacy jak samuraje, ninja czy inne jednostki. Sa rowniez tacy, ktorzy dostosowani sa do danego okresu czasu np. w czasie wojny napotkamy sporo zolnierzy strzelajacych do nas z karabinow. Pewien motyw z gry, ktory mile zachowal mi sie w pamieci z czesci poprzedniej wystepuje rowniez tu. A mowa o zwarciach mieczy pomiedzy przeciwnikami. Tylko ze tutaj oprocz zwyklych odbic ostrza i przepychaniu sie na miecze, mozliwe jest takze wypuszczenie szybkiej wymiany ciosow konczaych sie zazwyczaj sukcesem dla atakujacego.

Podsumowujac, gra zachowala praktycznie wszystkie dobre pomysly z poprzedniczki, moze oprocz walki paroma orezami, a nowe rozwiazania nie gryza sie ze starymi a tylko dodaja grze wiekszego uroku. Jesli ktos gral w Sengoku i bardzo przypadl mu do gustu to na pewno nie zawiedzie sie na drugiej czesci, jesli natomiast nie miales jeszcze stycznosci z ta seria to zachecam, bo choc gra nie jest jakas przelomowa produkcja to zawiera pare ciekawych pomyslow i rowiazan, ktorych nie spotkamy w innych grach, a sadze ze warto je poznac.

Ocena końcowa

Grafika - 4/10
Dzwiek - 3/10
Miodnosc - 6/10
Ogolem - 5,5/10

Udostępnij
Dodaj komentarz na Forum ( już dodano 0 ).