FK Bijatyki

Udostępnij

King of Fighters 2001

ImageSeria King of Fighters jakos nigdy nie wywolywala u mnie przyspieszonego bicia serca... Jasne, sama gra byla niezla, ale zawsze czesciej siegalem po Garou, stad z pewna doza ostroznosci podszedlem do King of Fighters 2001. Musze jednak powiedziec, ze tym razem milo sie zdziwilem

Pierwsze, co rzuca nam sie w oczy po zaladowaniu gry to zupelnie nowe menu wyboru postaci, wzbogacone artami, ktore mnie przynajmniej srednio sie podobaly (jakies takie zbyt zakrecone), ale jest to jednynie moje subiektywne odczucie. Kolorki tez jakies takie jaskrawe, ale nie czepiajmy sie takich detali. Pora na to, na co wszyscy czekaja, czyli na zmiany, a tych jest kilka... Po pierwsze dodano zupelnie nowy team w sklad ktorego wchodzi Kula (znana z KoF`2k lodowa dziewczynka), Foxy - laska ze szpada, K`9999 i Angel - o tych bedzie pozniej... Ponadto miejsce Jhuna zajela walczaca podobnym stylem May Lee, no i jest jeszcze Hidern, czyli tatus Leony z teamu Ikari - strasznie zakrecony koles:)

Szczegolnie do gustu przypadli mi K`9999 i Angel. Ten pierwszy to prawdziwy kozak (zreszta wystarczy popatrzec na jego chod) wzorowany na postaci Tetsuo z Akiry wyglada troche jak cyborg, albo mlodszy brat K`:). Z kolei Angel wprowadza nieco swiezosci do KoF`a, gdyz walczy ona w nietypowy sposob. Juz wyjasniam... Angel dysponuje tzw. chain moves czyli po polskiemu kombinacjami ciosow specjalnych - pewne specjale da sie wykonac dopiero po wykonaniu innych, co tworzy cos w stylu nietypowych combosow. Angel to postac niewatpliwie ciekawa, ale raczej przeznaczona dla juz obeznanych w bijatykach, gdyz opanowanie gry ta postacia wymaga wiecej czasu.

Juz po wybraniu teamu, pierwsze co mnie zaskoczylo to mozliwosc rozlokowania druzyny w dowolny sposob pomiedzy walczacego, a strikera. Od teraz mozemy wedle upodobnia grac jednym zawodnikiem (i miec 3 strikerow), dwoma, standardowo trzeba czy nieco lamersko czterema:P Dodatkowo SNK wprowadzilo patent sprawiajacy, ze im mniej jest zawodnikow walczacych tym mniejsze obrazenia mozna im zadac, stad mocno zastanowilbym sie nad wyborem 4 zawodnikow do walki (tym bardziej, ze nie mozna wtedy wykonac SDM`a gdyz jest jednopoziomowy power bar) Przyznacie, ze pomysl swietny!

No dobrze, bylo o postaciach, a teraz grafika. Ta jak zwykle jest w lo-resie (chyba grajac tyle w Guilty Gear X nieco od niej odwyklem:) i choc wyglada calkiem niezle, to mam wrazenie, ze daloby sie lepiej - szczegolnie jesli chodzi o tla, ktorych pikseloza i szaro-burosc momentami cholernie razi.

Muzyka przygrywa na tym samym poziomie, co w przypadku poprzednich KOF`ow, czyli jest dobra, choc, prawde mowiac, mialbym klopoty z jej sklasyfikowaniem - cos jakby japonski rock z domieszka komputerowych sampli.

Grywalnosc? jak zwykle wysoka! Rozgrywka jest dynamiczna i szybka, a kombinacje sa niekiedy tak wykrecone, ze po przejsciu KoF`a takim np. K`999 czy Angel, bez trudu mozna zaczac kariere w Disco Polowym bandzie jako keyboardzista (aczkolwiek odradzam;).

Podsumowujac, nowe postacie, ktore mozna do wyboru poustawiac, dobra muzyka i niezly engine zapewniaja jak zwykle sukces tej edycji King of Fighters - nic tylko pozostaje nam teraz czekac wiec na KoF`2002 ktorego premiera nastapi juz w pazdzierniku. Oby tak dalej panowie z SNK, oby tak dalej...

Dopiska by Kris: Dodam od siebie, ze Vince pokaleczyl ta gre wystawiajac jej 8 za grafe, dla mnie ta gra zasluguje na mocne 9,5 :)

ImageImageImage

Ocena końcowa

Grafika - 8/10
Dzwiek - 8/10
Miodnosc - 9,5/10
Ogolem - 9/10

Platforma: ARCADE

Udostępnij
Dodaj komentarz na Forum ( już dodano 0 ).