FK Bijatyki

Udostępnij

Capcom vs Snk Pro

ImageMimo, ze stara, wysluzona Sony Playstation (czy jak ja niektorzy nazywaja `szarak`) ma juz dobre kilka lat, to nadal ukazuja sie na nia gry, ktore z czystym sumieniem polecic mozna kazdemu. Jednym slowem Playstation nie umarlo, co tez powinno ucieszyc chyba kazdego fana emulacji, gdyz emulatory tej konsoli pozwalaja na gre w gry na wiecej, niz dobrym poziomie ;).

Jedna z najnowszych (i pewnie ostatnich) pozycji, jakie ukazaly sie na ta konsolke, jest bijatyka o tytule Capcom vs SNK 2000 pro, ktora, jak juz pewnie wiekszosc zauwazyla, nalezy do gatunku uwielbianych przez tlumy crossoverow. W tym wypadku naprzeciwko ekipy sztandarowych postaci firmy Capcom, z Ryu i Kenem na czele, staje sam Terry Bogard oraz reszta z SNK, znana chocby graczom w Fatal Fury oraz King of Fighters. Zapowiada sie niezle, prawda? ;)

Do wyboru mamy naprawde sporo postaci, a w tym takie slawy jak wspomniany juz Terry Bogard, Vice, Benimaru, Kyo, Ken, Akuma, Chun Li i wiele, wiele innych. Szczegolnie cieszy powrot Guile`a, o ktorym, od czasu Super Street Fighter 2 Turbo pewnie wiekszosc graczy juz zapomniala, a szkoda, bo jego design, moim skromnym zdaniem, bije Charli`ego na leb i na szyje. Z kolei po stronie SNK niezachwianie rzadzi odwieczny rywal Terry`ego - Geese ze swoim niesmiertelnym `come on` mrozacym krew w zylach;)

Wszystkie postacie zostaly poseregowane na 3 tiery, w zaleznosci od sily ciosu i wytrzymalosci. Zreszta nic w tym dziwnego, ze np. Cammy jest w tier 1, a taki Geese w 3 - wystarczy obie je porownac i wszystko jest jasne;) Przyznam, ze jest to pomysl o tyle nowatorski, co nieco komplikujacy gre, bo nie mozna zagrac 2 postaciami z tier 3, (suma tierow wybranych postaci moze maksymalnie rownac sie 4, a wiec mozliwe kombinacje to 3+1, 1+1. 2+2 - troche to skomplikowane, ale po odpaleniu gry jakos samemu zaskakuje sie na to, o co chodzilo programistom;)

Juz po uporaniu sie z klopotliwym wyborem naszych wojownikow czeka nas kolejna zyciowa decyzja. Pamietacie Street Fighter Alpha 3 i slynne ismy ? Tutaj mamy podobnie, z ta tylko roznica, ze zastapiono je przez tzw. capcom groove i snk groove. Roznice miedzy tymi dwoma sa dosc drastyczne, ale postaram sie to strescic w sposob nastepujacy: milosnicy Street Fighter Alpha powinni bez zastanowienia wybrac capcom groove, gdyz otrzymaja system analogiczny do z-ism. Z kolei na fanow King of Fighters czeka snk groove - moj osobisty faworyt, ale chyba tylko przez sentyment do bitek ze stajni SNK;)

Przejde teraz do strony technicznej gry, ktora odbiega nieco od tego, do czego przyzwyczail nas np. finalburn. Najwazniejsza roznica to efekty towazyszace ciosom. Osobiscie testowalem gre na VGS`ie i wszelakiej masci specjalom wtorowaly efektowne rozblyski, ktorych prozno szukac w innych emulowanych bitkach - byc moze to nie dreamcast, ale milo dla odmiany popatrzec sobie na takie mile dla oka efekciarstwo;)

Muzyka jest niezla, wiadomo - gra zrobiona prze Capcom... Szkoda tylko ze po raz kolejny mamy remiksy starych kawalkow. Grywalnasc zasluguje na jak najwyzsze noty. Zanim zagralem w gre obawialem sie tego, w jaki sposob postacie z Snk zostana `przeniesione` do, zupelnie przeciez odmiennego, engine`u Capcom, ale okazalo sie, ze tej roznicy nawet sie nie dotrzega. Terry walczy dokladnie tak samo jak w Final Fight, zas Bennimaru kreci mlynki nie gorzej niz w KoF`ach;) Jednym slowem Capcom vs SNK pro, to najlepsza dwu wymiarowa bijatyka na PSX`a, jaka do tej pory wydano. Teraz pozostaje nam jedynie czekac na Capcom vs SNK 2 :D

ImageImageImage

Ocena końcowa

Grafika - 9/10
Dzwiek - 8/10
Miodnosc - 10/10
Ogolem - 9/10

Platforma: DC, PSX
Udostępnij
Dodaj komentarz na Forum ( już dodano 0 ).